Telefonie

Overstappen naar VoIP

Huidige manier van bellen verdwijnt, maar wat komt er als vervanging hiervoor?

Overstappen naar VoIP

Huidige manier van bellen verdwijnt, maar wat komt er als vervanging hiervoor?

Overstappen naar VoIP is per september 2019 noodzakelijk. Want veel providers gaan stoppen met ISDN. Waarom zou je als bedrijf overstappen naar VoIP? VoIP is feitelijk gezien goedkoper dan ISDN. Natuurlijk zijn er andere opties om te profiteren van gratis bellen, maar is de bereikbaarheid hiervan of de kwaliteit niet uitstekend.

Van ISDN naar VoIP

Nederlandse aanbieders zijn aangesloten bij de Autoriteit Consument & Markt en moeten aan de afspraken houden die gelinkt zijn aan de Nederlandse Telecomwet. Door alle eisen en hoge kwaliteiten moet je als klant ermee instemmen om het ook een deel te betalen. Betaal niet te weinig maar natuurlijk zal ik het u aanraden om niet teveel te betalen. Op het web zijn er talloze aan VoIP providers te zoeken. Veel providers hanteren hun eigen bedachte tarieven, want dat hangt ervan af hoe de kwaliteit is en wat voor functies een VoIP heeft. Daarnaast verschillen natuurlijk ook de kosten in het installeren van een VoIP systeem.

VoIP als oplossing ?

Nu het analoog bellen of ISDN verledentijd is, komen er meer mogelijkheden om te bellen. De beste oplossing hiervoor is Hosted VoIP. Hosted VoIP of terwijl IP bellen, is het bellen via het internet. Je stem gesprek wordt als het ware omgezet in kleine data pakketjes die verstuurd worden naar de ontvangende partij. Het voordeel is dan ook dat het bellen een betere kwaliteit heeft maar ook is het veel goedkoper. Zo zijn de mogelijkheden eindeloos, de programma’s die er gebruikt worden hebben allerlei functies die het bellen veel makkelijker en overzichtelijker maken. Een goede voorbeeld is een keuzemenu. Maar ook is kan er een wachtstand en wachtmuziek ingesteld worden. Zo komt een bedrijf nog professioneler over.

 Heeft u het nodig ?

Elk bedrijf kan overstappen naar VoIP of er nou dertig mensen in dienst zijn of dat het een eenmanszaak is, alles is denkbaar. Dankzij verschillende abonnementen die bedrijven aanbieden is het mogelijk om een bijpassende VoIP-oplossing te nemen.

Het beste is om naar het cruciaalste puntje te kijken: wat voor VoIP oplossing heeft u nodig om te willen overstappen naar VoIP. Er zijn telefooncentrales in de Cloud en zelfstandige telefooncentrales (eigen). Het beste waar u vooral naar moet kijken is naar de Cloud versie: Hosted VoIP. Omdat u als klant maandelijks betaalt om gebruik te maken van de server heeft u geen zorgen meer om naar uw telefooncentrale te kijken, want dat doet de aanbieder al voor u. Wat ook een interessante punt is; is het krijgen van de laatste updates die er zijn. Denk aan kwaliteitsupdates, beveiligingsupdates, centrale updates etc. Dus dat is wel slim om naar te kijken bij het vergelijken en kiezen van de centrales. Hosted VoIP om beter te noemen.


Voor meer informatie en vragen die u heeft kunt u contact met ons opnemen. Samen kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn. Bel ons voor meer informatie of stuur gerust een mail naar info@bridgeit.nl